close

照片:我們兩個像大孩子般玩著翹翹板^__^
好天氣的日內瓦很舒服∼
去日內瓦前都沒想到我們這次見面後,要再見面可能也是半年一年之後的事了。
大概是你來法國找我,我去瑞士找你這一年內還算頻繁,總覺得想念的時候,要見面也不是太困難。心裡存著一種想看就看得到的安心感,這種安心感一直持續到臨別前一晚躺在床上了,一下子驚覺你的即將遠離,我這才開始難過。你耐心地幫我剪著頭髮,那種如情人般的親暱,好像女生幫男生刮鬍子、打領帶;男生幫女生洗頭髮、梳頭一般,這是我們從來都不說破的默契。兩個女生總愛像對情人般膩在一起。

我們認識算一算也快15年,如果從我們認識那年開始算起是一個寶寶的誕生,這個寶寶如今也國三這麼成熟了。很難去說我們兩個誰依賴誰比較多,但至少我一直很感激你和你的家人因為知道我的家境,而在金錢上體諒我很多很多,雖然我很少直接的說出來,卻一直都有放在心上的。這件事我想讓你知道。

很久以前我曾問你:像我這樣這麼愛四處玩樂交新朋友的人,你怎麼都不離開我?
你說:因為你總有一天會累阿,所以我知道只要我不動你就會回來找我拉∼
小時候,我們的關係似乎是這樣的,我是風箏,你是放的人,你站著不動看著我飛。現在我們都出了國,反倒是我還比較像是放風箏的人,你是風箏。如今我也要跟你說一樣的話:累了,回來,我會一直在這。

這次去日內瓦,感謝我的生病和不合作的天氣,讓我們多了很多時間聊天、談心。才突然感到愧疚和心疼,你那不管在台灣、國外都一樣複雜、多變的感情生活,我遠在天邊總沒能分擔一點。人總是要學會長大,經歷挫折會哭會痛還是得爬起來,我知道有人扶、有肩膀靠會好過的多,但這樣學到的東西就不會那麼深刻、扎實。雖然這麼說,我還是心疼你的。芸寶貝,會找到的,你的未來和跟你一起渡過你的未來的那個人。不要氣餒,但也不要自墮。再怎麼樣,都還有我。

接下來,你要去經歷更多和台灣不同環境的生活試煉,我知道你大概也很習慣了國外的生活,不管是工作還是學習,雖然沒有我在身邊耳提面命的叮嚀,但一路上都有我的祝福,我相信你會過的好。



聽著Billie Holiday,我又想起了你。
送你一首歌--【Baby, it’s cold outside】
(在我給你的音樂裡”Elf”裡有,那是精靈總動員的原聲帶)

I really can’t stay - Baby it’s cold outside
I’ve got to go away - Baby it’s cold outside
This evening has been - Been hoping that you’d drop in
So very nice - I’ll hold your hands, they’re just like ice
My mother will start to worry - Beautiful, what’s your hurry
My father will be pacing the floor - Listen to the fireplace roar
So really I’d better scurry - Beautiful, please don’t hurry
well Maybe just a half a drink more - Put some music on while I pour

The neighbors might think - Baby, it’s bad out there
Say, what’s in this drink - No cabs to be had out there
I wish I knew how - Your eyes are like starlight now
To break this spell - I’ll take your hat, your hair looks swell
I ought to say no, no, no, sir - Mind if I move a little closer
At least I’m gonna say that I tried - What’s the sense in hurting my pride
I really can’t stay - Baby don’t hold out
Ahh, but it’s cold outside

C’mon baby

I simply must go - Baby, it’s cold outside
The answer is no - Ooh baby, it’s cold outside
This welcome has been - I’m lucky that you dropped in
So nice and warm -- Look out the window at that storm
My sister will be suspicious - Man, your lips look so delicious
My brother will be there at the door - Waves upon a tropical shore
My maiden aunt’s mind is vicious - Gosh your lips look delicious
Well maybe just a half a drink more - Never such a blizzard before

I’ve got to go home - Oh, baby, you’ll freeze out there
Say, lend me your comb - It’s up to your knees out there
You’ve really been grand - Your eyes are like starlight now
But don’t you see - How can you do this thing to me
There’s bound to be talk tomorrow - Making my life long sorrow
At least there will be plenty implied - If you caught pneumonia and died
I really can’t stay - Get over that old out
Ahh, but it’s cold outside

Baby it’s cold outside

Brr its cold….
It’s cold out there
Cant you stay awhile longer baby
Well…..I really shouldn’t...alright

Make it worth your while baby
Ahh, do that again….




arrow
arrow
    全站熱搜

    xylus 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()